Projectbeschrijving

Kersten Retail is al jaren een goede relatie van onze beletteringafdeling. Ook het drukwerk wordt inmiddels al geruime tijd door Stunnenberg verzorgd. Kersten Retail is al geruime tijd zeer innovatief bezig op haar kerngebied: installaties voor de retailmarkt. Zij ontwikkelde in eigen beheer een module systeem, waarbij de modules in de eigen fabriek in Elst compleet gemonteerd worden en in zeer korte tijd op locatie bevestigd op de daarvoor bestemde plaatsen. In één keer worden zo het data- en elektranetwerk, waterleidingen, airco, beveiliging- en verwarmingssysteem aangebracht. De aanlegtijd van de diverse netwerken kan hiermee tot een minimum teruggebracht worden.

Daarnaast ontwikkelde Kersten Retail een revolutionair presentatie- en reclamesysteem voor in winkels. Hier kunnen producten middels films en foto’s in 3D in een ‘virtueel bestaan’ geprojecteerd worden.

De opdracht

Het pand waar de productie van de nieuwe technieken plaatsvindt kent naast de productieruimtes ook kantoren en een demo- en opleidingscentrum. In de beide laatste ruimtes vond de directie van Kersten Retail het belangrijk ook de juiste sfeer rond de presentaties te creëren. Enkele kernbegrippen van die sfeer: samenwerken, innoveren, creëren, toekomst, vernieuwen en dromen.
Stunnenberg heeft op diverse wijzen die kernbegrippen aangebracht middels verschillende transfers. In samenspraak met Puurpas is voor elke uiting een combinatie van materiaal, kleur en positie gekozen. In de inspiratieruimte is gekozen voor een full colourprint op speciale superhechtende muurfolie. Tevens zijn de teksten samen slim en inspireren uitgevoerd als freesteksten uit alupanel (dibond) en geplaatst op afstandsnokken. Diverse beelden en afscheidingen zijn gemaakt middels etchedglass folie. De presentatiewand is voorzien van diverse, uit witte snijfolie gesneden, stickers met inspirerende teksten. De nieuwe lijn is doorgetrokken tot in alle werkruimtes inclusief de kantine. Daar hebben we een historisch overzicht aangebracht middels een slimframe. In de hal hangt een banner in aluminiumframe en diverse teksten zijn aangebracht met donkergrijze en/of witte snijfolie op glas of wand.

Door de combinatie van techniek, materialen, thema’s en belichting is een unieke plek ontstaan. Een plek die tot nog meer inspiratie moet leiden en Kersten Retail haar voorsprong laat behouden.

Ronald Kuijpers, Directeur Kersten Retail bv:

“Wat Kersten Retail waardeert in de relatie met Stunnenberg is haar flexibele houding en het actief meedenken om daarmee gezamenlijk te komen tot mooie en toepasselijke oplossingen. Daar hebben we optimaal gebruik van gemaakt bij het ‘aankleden’ en inrichten van de nieuwe productie en experience ruimte.”

PS: Inmiddels is Kersten Retail bv door diverse partijen voorgedragen bij de Succesfactor op RTL Televisie vanwege haar deskundigheid, vakkennis en innovatie, en wat de commissie vooral bijzonder vindt is de leidende positie in de retailmarkt en de vele landelijk bekende referenties.