Projectbeschrijving

2018 staat voor mij toch wel in het teken van de ETNA retro koelkast wrap. Afgelopen jaar hebben we zo’n 30 stuks mogen voorzien van een unieke wrap.

Van matzwart tot bloemenprint en van de huisstijl van een retailketen (waaronder bol.com, Mediamarkt, Coolblue en BCC) tot de huisstijl van Chocomel.

Wat dit project naast alle verschillende ontwerpen nog meer uniek maakt, is dat de consument een eigen idee kon insturen en een koelkast met dit eigen design kon winnen. Met deze winactie heeft ATAG verschillende consumenten een lach op het gezicht getoverd.

Technisch gezien lijkt het wrappen van een koelkast een vrij eenvoudige klus, want ‘het is toch rechttoe rechtaan’. Niets is echter minder waar, het wrappen van dit type koelkast is werkelijk een technisch hoogstandje! Naast dat deze retro koelkast weinig vlakke delen heeft, moet het ontwerp overal goed op elkaar aansluiten. Zo moeten bijvoorbeeld bladeren of lijnen naadloos van de zijkant naar de bovenkant lopen anders is het geen gezicht.

Aangezien folie vlak is, maar zeker de bovenkant van dit type koelkast rondloopt, zitten hier de nodige uitdagingen in. Uitdagingen die we graag aangaan en tot nu toe allemaal succesvol hebben afgerond!