Wat is nou typisch Stunnenberg? Ooit waren we aanwezig bij het ABN AMRO tennistoernooi in Ahoy in Rotterdam. In het bijprogramma hield Emile Ratelband een praatje over geloof in jezelf. Zonder dat geloof kom je nergens. En zonder dat geen goede zaak.

Na zijn praatje liep hij de zaal in en stak zijn microfoon onder de neus van een aanwezige ondernemer. Op zijn vraag “wat doet u?”, antwoordde de man “Ik heb een schoenwinkel.” Op Emiles wedervraag “En wie heeft in uw branche de beste schoenenzaak?”, antwoordde de man na enig aarzelen: “Dat weet ik niet.”

“Dan,” was de reactie van Ratelband, “heeft u niks van mijn praatje begrepen. Úw zaak natuurlijk! Met eigen overtuiging begint alles”, alwaar Emile Ratelband uiteraard een expliciet voorbeeld van is.

Het typeert ook Stunnenberg. Vanaf het begin zijn we trots op ons bedrijf geweest. We ervaren het ook dat onze medewerkers graag bij ons werken. We kunnen gezamenlijk smullen van producten die we gerealiseerd hebben. Zijn trots op onze relaties. Koesteren de banden die we hebben met zowel leverancier als afnemer. Ook in de één op één contacten tussen onze medewerkers is sprake van respect en een plezierige werkhouding.

Eigenaren Arnoud en Melle de Waal stimuleren betrokkenheid bij de klant. Geven daar veel ruimte voor, maar houden zelf uiteraard ook de vinger aan de pols. Interne samenwerking, gebaseerd op respect voor elkaars kennis en kunde, is dan ook belangrijk. Zeker als je, zoals Stunnenberg dat doet, zo’n breed scala aan producten aanbiedt. Dan is er sprake van multidisciplinaire samenwerking.

Daarnaast krijgt de samenstelling van het hele team veel aandacht. Die samenstelling is breed, want voor diverse specialismen worden ook nog wel eens externen ingehuurd. De visie hierachter is dat De medewerkers van Stunnenberg een transparante groep, goed communicerende kennisdragers is. Die of uitvoeren, of aansturen. Altijd ligt het draai- en coördinatiepunt binnen Stunnenberg.

Of het nu gaat om een grote boekproductie, het opnieuw beletteren van een wagenpark, of het opzetten van een geheel vernieuwde webshop met geïntegreerde social media tools. Wij hebben er kennis van en controle over.

Het model van één contactpersoon voor alle grafische vragen (one-stop-shopping), voeren we al sinds de oprichting in 1984. Omdat de Waal en Veldhoen dat leuk en belangrijk vonden. Niet alleen de advertentie, maar de hele show maken. Bijvoorbeeld in haar samenwerkingsverbanden met General Motors Nederland (Opel) en de importeur van Chrysler Jeep. Die begrepen toen al hoe Stunnenberg wilde opereren. Dat was begin jaren 90, toen de Engelse term ervoor nog niet bestond. Maar het blijven toch de mensen die de ideeën invullen. En juist die zijn heel erg Stunnenberg.