Naast de eigen stappen op grafisch machine gebied, kent Stunnenberg vanaf het begin een instelling van altijd snuffelen aan aanpalende gebieden. Op diverse gebieden is er nooit geschroomd te onderzoeken, wat andere ‘werelden’ voor positieve invloed op onze processen en het aanbod op onze markt konden hebben. Had Henk Veldhoen nog een grafische achtergrond, Arnoud de Waal had dat niet. Hij kon ook soms met verbazing kijken naar de processen die in de grafische industrie gebruikt werden.

De grafische wereld is een vrij conservatieve. Voortgekomen uit een ambacht. Het Grafische Gilde, is naast dat van de diamantslijpers het oudste in Nederland. De wereld van ambachtslieden wordt meestal niet gekenmerkt door een innovatieve instelling. De technische ontwikkelingen zijn dan ook met name de afgelopen 25 jaar ingezet. Het proces van ‘handwerk’ naar volledig computer gestuurd voltrok zich verhoudingsgewijs razendsnel. De ontwikkeling van de drukkunst ontwikkelde zich in honderden jaren. De laatste innovaties in enkel 10-tallen. Om het kort te zeggen, in no-time van hoogdruk (de degel met zijn handwerk) naar internet. Van losse letters naar computers.

Al in de beginperiode van de opkomst van internet hebben we onze ervaringen ermee opgedaan. In eerste instantie door webdesigners aan te nemen, later door samenwerkingsverbanden met externe bedrijven aan te gaan.

Een strategisch verband is gezocht door samen te gaan werken met Car-Technics uit Duiven. Dit landelijk opererende inbouwbedrijf van oa autotelefoon en –alarmsystemen werd gezien als een koppeling naar de mobiele bel- en internet-wereld. Door deze samenwerking groeide de totale groep (inmiddels Communicatie Groep Gelderland) uit tot ruim 80 mensen, waarbij er in de hoogtijdagen 15 mensen grafisch actief waren.

In Velp aan het Velperbroekcircuit werd een nieuw pand gebouwd en we verhuisden daar medio 2003 naar toe. In 2006 verhuisde de drukkerij door naar Zevenaar waar collega Micaprint werd overgenomen. Alle grafische activiteiten werden daar geconcentreerd. Micaprint produceerde al jaren kalenders in diverse vormen. Deze eindejaar activiteit is verder uitgebouwd, de productie is vervolmaakt en is nu één van de belangrijke pijlers onder DSE Communicatie.

In 2007 is begonnen met belettering door het aannemen van onze eerste beletteraar. Een tot dat moment onbekende tak van de grafische sport. Met enorme stappen werd de Nederlandse rallysport tegemoet getreden en daar werd ook een hele serieuze groei gerealiseerd. Nadat in 2009 contact werd gelegd met het regionaal bekende beletteringsbedrijf Kapel Reclame uit Elst, werd dat per 1 januari 2010 overgenomen. Inmiddels is ook de afdeling belettering uitgegroeid tot een zeer succesvolle en belangrijke poot binnen DSE Communicatie.